torstai 17. maaliskuuta 2011

Voi että, kun olisi parempi kamera



Autoilua, hyvä Nyyti, hyvä Boogie!

Iltapäivällä lähdimme Nyytin ja Boogien kanssa harjoittelemaan autoilua. Otin Nyytin mukaan rauhoittelmaan Boogieta, koska edellisellä kerralla oli vähän vaikeuksia. Nyyti hoiti hommansa erinomaisesti. Pienen piipityksen jälkeen Boogie oli aivan rauhallinen. Menimme käymään Mustissa & Mirrissä. Otin Nyytin mukaan sinne, mikä ei ollut mikään älynväläys. Nyyti ei siis todellakaan ole rauhallinen eläinkaupassa: kaikki ne ruokien ja vinkulelujen hajut saa sen ihan sekaisin. Boogie sen sijaan käyttäytyi todella hyvin, ja sai taas kehuja avoimuudesta ja rohkeudesta. Olen jo useamman kerran tällä viikolla kuullut, että: "Onpa rohkea rodunedustaja!"

Boogie on niin oppivainen, että mua jo vähän pelottaa: mitähän kaikkea huonoa mä vielä ehdin opettaa sille. Boogie on kuitenkin jo ehtinyt oppia istahtamaan ennen kuin se saa ruokakuppinsa. Oppi sen ihan parista kerrasta. Boogie on myös yrittänyt komentaa mua haukkumalla, esim. ulkona, kun haluaisi syliin. Olen vaan odottanut, että menee vähän kauemmaksi, ja sitten kutsun luokse ja otan syliin. Eiköhän mene perille.

Hipulla on tässä sellainen ilme, että voisitko mennä hieman kauemmaksi, please...


Hippu hiukan huolestuttaa: se on sen verran rentoutunut, että ei luimistele häntä koipien välissä irvistillen Boogielle vaan nyt se ajaa hiukan liian reippaasti sen pois. Mielestäni se saa puolustaa omaa luutansa tai leluansa, mutta mun ruokia se ei saa vahtia. Yritän tehdä sille selväksi, että MINÄ huolehdin pennusta. Hippu on myös minusta melko mustasukkainen. No, täytyy kyllä sanoa, että suurimman osan ajasta se käyttäytyy ihan hyvin. Boogie taitaa koirien kielen erinomaisesti: ei "kiusaa" isoja ja uskoo varoituksia. Nyytiä se yrittää saada leikkimään, ei ole vielä onnistunut. Ostin kuitenkin tänään D.A.P.:in, katsotaan onko siitä apua Hipun jännittämiseen. Onko jollakin ajatuksia tästä?


Nyytin puuhat kiinnostavat

1 kommentti:

  1. Meillä on NIIIN sama noitten bortsujen ja pennun kanssa :) Ja hei - Q on ollut meillä jo 4 viikkoa. Kaksi kertaa olen nähnyt JuJun hieman esittävän leikkimistä, viikko sitten ja nyt eilen. Mutta se on hyvin lyhyttä ja varovaista, ja päättyy aina pennun pois ajamiseen. Hitaasti, hitaasti...

    VastaaPoista